سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله پوست، مو، زیبایی و لاغری

نظر

موی شما اطلاعات زیادی در مورد سلامت و شخصیت شما بیان می کنند . موی بلند، کوتاه و یا براق بیش از آنچه تصور می شود برای خانم ها مهم است و برای بسیاری از خانم ها مو بیانگر شخصیت شماست. اما اگر موهای یک خانم شروع به ریزش کند، برای وی بسیار ناراحت کننده و ترسناک خواهد بود. 

عوامل ریزش مو:

بیش از حد شامپو کردن، حالت دادن، سشوار کشیدن، رنگ کردن، کراتینه کردن و ... به موها آسیب می رسانند. همچنین حرارت و مواد شیمیایی به موها آسیب می رسانند و باعث شکستن و ریزش موها می شوند. علاوه بر این موارد متعدد دیگری نیز متاسفانه ممکن است منجر به از دست دادن موها شوند که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان میان مردان و زنان بروز می کنند. از جمله: اختلالات هورمونی، زخم، خارش شدید سر، ریزش مو ارثی، ناراحتی های عصبی، بیماری های مختلفی پوست و مو، افزایش سن، مسائل یائسگی (در خانمها) و...

ریزش مو چیست، علل و روش تشخیص آن

خوشبختانه امروزه این عوارض و مشکلات براحتی قابل برطرف شدن هستند و علم پزشکی براحتی می تواند آنها را برطرف و حتی موهای از دست رفته را براحتی جایگزین کند. 

ریزش ارثی مو

ریزش ارثی که با نام علمی آندروژنتیک آلوپشیا نیز شناخته می شود می تواند به طورمعمول در مردان از سن 20 سالگی و در زنان از سن 40 سالگی بروز ‌کند. ریزش ارثی، به دلیل برخی هورمون‌های موجود در بدن، ژن عامل ریزش فعال می‌شود و سبب نازک شدن مو و کم حجم شدن آن و در نهایت ریزش مو می‌گردد. این نوع ریزش در مردان معمولا از شقیقه‌ها شروع شده و کم کم تاج سر موها نازک شده و می‌ریزد. اما  این مشکل در زنان به طور معمول از جلوی سر شروع نمی‌شود، بلکه تمام موهای سر شروع به نازک شدن و سپس ریزش می‌کنند. شاید بد نباشد به این نکته نیز توجه نمود که ریزش موی ارثی با ریزش موی مادرزادی متفاوت است. ریزش موی مادرزادی به دلیل یک سری بیماری‌های مادرزادی از همان بدو تولد اتفاق می‌افتد.

ریزش غیر ارثی مو

ریزش های غیر ارثی مو انواع مختلفی دارند ولی به دلیل این که کمتر شایع هستند، به نسبت از اهمیت کمتری برخوردارند. ریزش مو غیر ارثی می توانند دلایل مختلفی داشته باشه که از آن جمله میتوان به

مسائل هورمونی

مشکلات مربوط به تغذیه

اعصاب و روان

مصرف دارو

بیماری های داخلی و پوستی

اعمال جراحی و حاملگی

اشاره کرد.